2007-08-01

Ryssen kommer...

... eller inte ;-) Vad som hände var iallafall följande:

Jag stod i godan ro i köket och diskade morgondisken, minding my own business liksom, när jag hör ett jäkla wrooomande och tjutande däck på gatan utanför. Wtf? liksom. Jag kikar ut och ser tre militärfordon som stannat på gatan, och ur dessa dräller det ett femtontal militärer i full mundering med kamoflagekläder, skyddsvästar och dragna vapen :-O Tilläggas bör att vi bor mittemot "diplomathuset", där det bor en massa utländska diplomater och det ligger även en handfull olika central- och sydamerikanska ambassader och konsulat i huset. Iallafall så spred de ut sig runt husen och liksom försvann i bakgrunden, ett par stycken sprang runt diplomathuset med "jivären" i högsta hugg. Jag hojtade på sambon, som sa att "det är väl en övning eller nåt..." när vi hör skott avlossas :-O Wtf igen! Sambon backade lite och sa att vi kanske inte ska stå precis vid fönstret... Sen kom det fram militärer ur var och varannan buske som packade in sig i bilarna igen och åkte iväg! Så man får väl anta att det var en övning och inte en bunt militärer som bestämde sig för att "offa" nån så här mitt på onsdagsförmiddagen och sen dra härifrån *hahaha* Det var iallafall dagens drama i chokladbloggens kvarter.

Bidragen till helgens cyberpyssel på pyssel.net då: (nej, inget vann vilket inte är konstigt alls med tanke på de andra bidragen... alla är superduktiga där!)


2 kommentarer:

fanny sa...

Felix-kortet rockar! :-D Supercoolt!

Unknown sa...

Men hörrö - var bor du egentligen som har såna övningar runt dig??? Snacka om väckning...

Fina kort, tufft med döskalle :-)