2007-02-27

På bacillfronten intet nytt...

Det snörvlas och hostas fortfarande, men lite pyssel blir det alltid ändå :-)
Annars händer det inte mycket, ville egentligen åkt hem till lilla mamma som stod på näsan i tunnelbanan idag och slog i både det ena och det andra (ett sprucket underarmsben tillexempel), men hon har belagt mig med utegångsförbud med tanke på hur snörvlig och eländig jag låter på telefon. Och jag vill ju inte smitta henne med the virus from hell heller (för er som klickade på länken där, är det inte intressant att jag hittade bilden på en sida som handlar om "Extinction level events", haha). Men imorgon minsann, då ska jag åka och okulärbesiktiga lilla mamma och försäkra mig om att hon blir ordenligt omhändertagen. Ta med mig lite chåkla (den nyttiga mörka sorten *nickar*) och några Baby Blues-böcker som hon gillar. Mammor ska pysslas om ordentligt, för dom är jätteviktiga! (och inte överviktiga eller normalviktiga eller så ;-)
Jag glömde föresten i mitt hata-svarta-börsen-inlägg igår att jag faktiskt sett Queensryche live också, en smått legendarisk konsert i det att i den andra delen av konserten spelade de hela "Operation Mindcrime"-albumet, i ordning och allt. Precis som de gjorde den där enda gången för hundra år sen som spelades in och såldes på VHS, som man nu inte kan få tag på längre. Så det var ju hur fräckt som helst! En fullkomligt lysande skiva för övrigt, men den ska lyssnas på i ordning eftersom det är en historia och så. Geoff Tates röst går inte av för hackor vill jag lova! (tyst nu Z! ;-)

1 kommentar:

Anna-Carin sa...

Men du, hur smaskigt såg inte det där halsbandet ut? *mums*

Urfina färger som jag verkligen gillar!