2007-02-15

Bumlingar

...nä, inte godiset utan bergskristaller! Fast... nu blev jag ju sugen på bumlingar... de blå och de svarta! Mmmm! De gröna och rosa ser man inte till så ofta nuförtiden tycker jag. Smågodis är underskattat annars, särskilt de klassiska grejerna som Fox-kolor, kolabönor, salta fiskar, hallonbåtar och kokosprickar.
Hursomhelst! Det var ju inte det jag skulle prata om, haha! Bumlingar var det, kvarts-varianten och inte socker-och-E114-varianten. Veckans pyssel blev ett beställningshalsband, det skulle vara stora pärlor i ofärgat och nåt enstaka vitt, det skulle vara spetsigt (?) och oregelbundet, och så här blev det:

Det är som vanligt ohemult svårt att fota ofärgade smycken, men ni får väl ha lite fantasi :-) Halsbandet har förhoppningsvis trillat ned i vederbörandes brevlåda idag, jag hoppas hon blir nöjd. Nu ska jag sätta på mig ansiktet och kila ned på stan för att använda min 50kr-rabatt på Pandyro och fika med syster.

2 kommentarer:

Zarah sa...

Muchus verschnyggikos!!

Ellinor sa...

Supersnyggt! Som alltid ;)

Man kan ju fota med färgad bakgrund kanske? (Jag vet inte, jag fotar helst inte genomskinliga saker...)

Fär övrigt blev jag sugen på bumlingar efter att ha läst rubriken... Mm, blå och rosa... Blir nog en tur till godisaffären på stan idag!