2007-01-28

Nya färger från Swarovski

Ibland blir det bra, ibland inte helt enkelt... ;-) Swarovski har släppt några nya färger, och vissa måste man bara ha, vissa kan man vara utan. Många av dem är väldigt lika redan existerande färger.


Indian sapphire - himla fin ljusblå, nästan lite grå jämfört med Light sapphire. Känns som den kommer bli mycket användbar :-)











Blue zircon - aningens mer turkos än min gamla favorit Indicolite, kanske lite väl grillig för mig. Men fin!










Ruby - väldigt lik Fuchsia, som jag älskar. Kanske liiiite grilligare den här också.










Indian red - lite mer dämpad än Hyacinth, fin lite roströd färg.










Lime - inte alls min färg. Läskigt gul med lite dragning åt grönt.









Tanzanite satin - Tanzanite fanns ju redan, och detta är "satin" varianten. Jag är jätteförtjust i satin, det är inte en finish egentligen (som AB eller ABx2), utan en mer mättad färgvariant. Kristallerna är en aning mindre klara, aaaaningens mindre genomskinliga liksom. Väldigt användbart när man vill ha den skarpa slipningen men en mer diskret färg.
Så, det är väl nu man ska kila iväg och köpa en lott... så man kan vinna ett par miljoner och shoppa loss på några av de här godingarna! Inte Lime då kanske... men de andra :-D

Inga kommentarer: