2007-01-27

Tranbär & chokladkaka

Hittade det här receptet och det låter så vansinnigt mumsigt! Torkade tranbär är faktiskt lättare att hitta än man tror, finns ofta bland antingen hälsokosten eller de andra torkade frukterna (katrinplommin, aprikoser etc.) i affären. Nu är jag inte tokförtjust i sprit kombinerat med dessert (eller i chokladbitar heller för den delen), men det är ju lätt att utesluta om man vill.
Upphovskvinnan till detta recept heter Rachael Ray, och är en s.k. kändiskock i USA, hon har sina egna tv-program och allt. Har sett en hel del när jag varit på andra sidan Atlanten, och hon är riktigt inspirerande! Lagar ganska mycket italien-inspirerad mat vilket jag gillar skarpt. Jag använder ju sällan (läs: aldrig) recept, men får mycket bra matidéer av henne. Rachael Ray har såklart sin egen hemsida. Man kan även hitta hennes recept på Yahoo! Food.

1 kommentar:

Zarah sa...

...och på Netto finns det nästan alltid torkade tranbär. För övrigt mycket goda att äta som godis. :)

Receptet tänker jag ignorera - så slipper jag bli sugen! :P