2007-04-02

Skojiga ord

Skojiga ord är skoj tycker jag (duh!). Igår tillexempel hittade Annika på ett nytt, jätteskojigt ord! Det var nämligen så här: jag hittade denna lilla raring på webben: en bebistapir. Hur söt är han inte?! Så jag sa till A att jag skulle vilja ha en tapir. A undrade då om han inte skulle blir svår att ha runt alla pärlor som dräller här hemma? Varvid jag reflekterade över att han kanske skulle snorta upp pärlorna i snabeln, och det vore ju inte bra. Nej, sa A, då får han kanske snortsnabelstopp! Va!! Är inte det ett jätteskojigt ord så vet jag inte vad är. Det får iallafall bli gårdagens skojiga ord. Dagens skojiga ord är fleppt. Jag läste detta lilla ord med glädje i mikebikes blogg idag, han har en förmåga att gräva fram en massa kul uttryck jag och mina kompisar använde när vi var 10 och 14 och så. Hans blogg är för övrigt rätt kul :-)

Jag har annars haft skallebank hela dagen och inte pysslat alls, och nu ska jag gå och putta ned några köttbullar i tomatsås och koka lite baaastaaa (med italiensk brytning). Det kan hända att jag tar ett kort på de fantastiska örhängena jag gjorde av mina jåååsa Swarovski Cosmic senare så ni har lite juveler att kika på.

4 kommentarer:

Anna-Carin sa...

Åh, en sån där liten söting skulle jag också kunna tänka mig här hemma, det blir en hel del smulor med en två-åring.....fast om han får snortsnabelstopp så är det ju ingen bra ide. *hmmm*

Hoppas du mår bättre! Här blir det köttfärssås med baaaasta.

Helena sa...

*haha* visst är det ett världsbäst ord!

Anonym sa...

Det är en så söööööööt tapir att jag blir alldeles kollrig :D Och snorsnabelstopp är inte att leka med, det är farliga grejjer serru ;)

Ellinor sa...

Ja, kort! Jag vill drägla vidare över alla snygga smycken (kanske är på sin plats med en ursäkt till de rättmätiga ägarna om varför deras smycken alltid är lite, tja, slemmiga? =)

Jag brukar också be min sambo om att få något sött djur, men jag tror han tycker det räcker med honom! ;)