2007-02-18

Detta retar alltid MIG!

När man köper jättefina pärlor på nätet, och tror helt naivt att de kommer att finnas tillgängliga i fortsättningen också om man skulle vilja beställa flera. Men nehejdå, kolla till exempel in de störtfina fyrsidiga smoky quartz nuggetsen (johodå, det heter nuggetsen!) på det här halsbandet. Som är precis HUR fina som helst, helt fria från inklusioner, alldeles jämna i slipningen, väldigt liten färgvariation mellan stenarna och väldigt jämna i storleken. Visst var de inte billiga, men definitivt prisvärda!! Och nu finns de inte längre att köpa. Inte i några webbshoppar som jag hittat iallafall. ARGH! Varför köpte jag inte fler?!? *bankar huvudet i tangentbordet*

Det vi kan lära oss av detta är alltså: När du hittar nåt du tycker om, köp MASSOR! Man vet aldrig om man kan hitta dem igen.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Wow! Vilket snyggt halsband, och vilka läckra pärlor! Jag förstår verkligen att du vill ha fler!

Så klart det heter nuggetsen, en nugget, flera nuggets, de där nuggetsen - vad skulle de annars heta?

Anonym sa...

Jag SÄGER ju det!!! Det är alltid bra att bunkra - man vet aldrig hur mycket man kan behöva, om de tar slut, man vill skicka en RAK eller om det blir krig.

Eller nåt.